• | | | | | | | | | |

    Verlaat Verdriet-lezing in Nunspeet

    Verlaat Verdriet, wegen naar herstel

    Moeite met relaties?
    Verliesangst?
    Chronische vermoeidheid?
    Altijd sterk zijn?
    Onverklaarbare fysieke klachten?
    Geen zelfvertrouwen?
    Vastgelopen?

    Verloor je jong een ouder door overlijden?
    Herken je jezelf in deze kenmerken?
    Dan is de kans groot dat de impact van het vroege verlies van je ouder(s) nog een invloedrijke rol speelt in je leven als volwassene.

    Verlaat Verdriet-lezing in Nunspeet op 15 oktober 2015

    Op donderdag 15 oktober 2015 verzorgt Titia Liese, auteur van onder meer Gids voor Verlaat Verdriet in Nunspeet de lezing Verlaat Verdriet, wegen naar herstel.
    In deze lezing laat Titia Liese zien welke gevolgen jong ouderverlies op latere leeftijd kan hebben, laat ze je zien waarom het belangrijk is je verlate rouwproces aan te gaan en toont ze je wegen naar herstel. Aansluitend aan de lezing is er ruimte voor vraag en antwoord.

    Meer weten?

    Wil je meer weten over de gevolgen van jong ouderverlies?
    Lees deze website of meld je direct aan voor de lezing.

    Datum: 15 oktober 2015
    Plaats: De Pineta, Nunspeet (nabij station NS en busstation)
    Tijd: 19.30 – ± 22.00 uur
    Kosten: € 10,-, contant te betalen in de zaal.
    Aanmelden: lezing@verlaatverdriet.nu

    Bijzonderheid: er is beperkt ruimte. Wil je zeker weten dat er plaats is voor je, meld je dan snel aan.

  • Doen we het

    of doen we het niet?

    We deden het twaalf jaar geleden voor het eerst. Elizabeth en ik. Vorig jaar lieten we het zo lang in het midden, dat de kans voorbij was. Spijt tot gevolg.

    In de tweede week van december belt Elizabeth me op, om me te feliciteren met mijn verjaardag. M’n 65e. Elizabeth net terug van een vakantiemaand in haar geboorteland, het land waar ze tot haar 30e heeft gewoond: Mexico. Bekwaam geworden door jaren ervaring ontwijken we ‘het’ een gesprek lang. Tot uiteindelijk toch het ‘N-woord’ valt. Doen we het, of doen we het niet? ‘Nou ahum, we bellen er nog wel over.’

    Het hele afgelopen jaar was ik stukken minder gemotiveerd om onder meer of minder barre omstandigheden de zee in te gaan. Sterker nog: mijn laatste zeebad vond plaats in de laatste week van mijn zomervakantie op Terschelling. ‘Daar ben ik lekker te oud voor geworden’. Het ‘N-gebeuren’ nog heel ver weg.

    Vandaag niet meer.
    Zal ik, net als vorig jaar, lafhartig wachten tot Elizabeth mij belt? En als ze dat niet doet denken: ‘Nou, da’s dan mooi geregeld dit jaar.’ Nee. Dat ga ik dit jaar niet doen, bedenk ik me vanochtend. Dus bel ik Elizabeth. Net wakker. ‘Enig idee waarvoor ik bel?’ Ineens is ze helemaal bij de les. ‘Moeten we?’

    Nieuwjaarsduik 2015

    We doen het weer, die Nieuwjaarsduik. Deze keer 2015 in.
    Meeduiken? Kom erbij!

    1 januari 2015
    Zandenplas Nunspeet
    13.00 uur.
    Wij zijn paraat.